Musiktips!

Jag lyssnar på sinnessjukt mycket musik och känner att det är dags att dela med mig. Så här kommer lite tips!
 
Mads Langer:
 
Dansk singer-songwriter. Skriver låtar med fina melodier och sorgliga men gulliga texter. Otroligt talangfull på alla sätt och vis, spelar både gitarr och piano som en gud, och rösten kan man ju långt ifrån klaga på. Underbart såhär på sommaren.
 
 
 
Young Guns:
 
För folk som gillar lite hårdare grejer än Mads Langer. Underbart bra alternativt rockband från England som bara växer och växer i mina ögon. Har sett dem live två gånger i år och det är fan bland det bästa jag varit med om. Dessutom är killarna otroligt trevliga (jag har liksom pratat med dem) och inte nog med det: de är snygga. Allihopa. Men jag måste poängtera att jag lyssnar på dem för musikens skull, att de dessutom ser bra ut är ett plus.
 
 
 
Bright Eyes:
 
Ett av de banden som betyder så mycket för mig att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Texterna, melodierna och Conor Obersts desperata röst är så perfekt att man vill gråta. De skiftar lite stil med varje album, något är lite mer elektroniskt, något är en aning country, och deras senaste är mer klassisk rock. Jag länkar en av låtarna från skivan som är lite mörkare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0