Pannkakor och överraskningspredikan

Vaknade i lördags med en djupt sovande Simon vid min sida. Som den genuina morgonmänniska jag är kunde jag givetvis inte somna om. Jag satte på morgonpasset på svtplay och hade det jävligt bra. När mänskan äntligen vaknade gjorde vi brunch i form av lyxpannkakor med glass, jordnötssmör och sirap. 
 
 
Sedan kom solnedgången läskigt snabbt och vi och några andra begav oss till Örebro för det vi trodde var en vanlig julkonsert med Ole Børud och Samuel Ljungblahd. Och visst var det en julkonsert men den visade sig vara en redigt religiös sådan. Det lästes upp bibelcitat i högtalarna och konserten avslutades med "Härlig är jorden" och många i publiken fick feeling, stängde ögonen och höll händerna mot himlen. Och det är ju jättefint, men för mig och mitt sällskap som inte är speciellt troende kunde vi känna oss lite obekväma. Men sjukt bra musik var det ju!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0