James Blake, Berns, 4 oktober

Min årlånga konsertstorka avslutades igår tack vare underbara James Blake som spelade på Berns. Sist jag var på en redig konsert var faktiskt i januari då jag såg min gud Conor Oberst. Om man inte har någon pejl på vem den där Blake är så kan jag väl förklara att han är en brittisk musiker och producent som gör musik åt R&B/chilldubstep/elektro-hållet. Klicka här för att lyssna
    James levde upp till mina förväntningar och lite till. Han är en sådan duktig sångare att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Även live satt varje ton precis där den skulle. Han hade skön attityd på scenen, ödmjuk utan att vara för blyg, vilket är ganska ovanligt tyvärr. Live spelade han tillsammans med två andra killar, och man märkte verkligen hur tajta de var, hur mycket det kommunicerade och hur mycket de måste övat för att få alla ljud att sitta perfekt, precis där de skulle. En av höjdpunkterna var i Limit To Your Love, när basen kommer in och det kändes som att bröstkorgen skulle vibrera sönder. Sådan mäktig känsla! Han gör den typen av musik som får en att totalt bara svepas med och stå där rakt upp och ner, med en öl i handen i en och en halv timme och bara lyssna.
 
Slutligen, några bilder. (tagna med iPhone, därav kvaliteten)
  
 
 

 (johannakleppe @ instagram)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0